A tanév szorgalmi időszakát megelőző nyári tevékenységek

  • által rendszergazda
  • 2014-09-16
  • A tanév szorgalmi időszakát megelőző nyári tevékenységek bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

Csibetábor projekt


csibe tábor


Az óvoda- iskola átmenet projekt célja:

  • Az iskolába átlépés könnyed, szorongásmentes legyen. Ezáltal a kisgyermek örömmel, tele kíváncsisággal kezdje meg első osztályos tanulmányait.
  • A különböző szociális hátérrel érkező gyermekek számára is próbáljuk feloldani a különbözőségeket.
  • A  gyermekbarát környezet kialakítása az iskolákban, ahol a kisgyermekek felszabadultabbak, magabiztosabbak.
  • Egyenletes leterheltség miatt megfelelő munkarend kialakítása.
  • A képességek minél szélesebb körű kibontakoztatása.
  • Egyéni fejlődési ütem maximális figyelembe vétele.
  • Bekövetkezik az óvodapedagógusok és a tanítók szemléletváltása.
  • A pedagógusok különböző álláspontja az ütköztetések következtében azonos elvvé alakul.
  • A családokkal való együttműködés következtében növekszik a szülők beiskolázási kedve.

A projekt jellemzői:

  • Résztvevők: az évfolyamra beiratkozott tanulók és a tanulócsoportok vezetésével megbízott valamennyi pedagógus.
  • Helyszín: Fekete István Általános Iskola.
  • Időpont: 2014. május 16-20. között, amikor a gyermek még óvodai környezetben tartózkodik. Nyílt napok után a második találkozás a tanító nénivel. Augusztus 28.-29. (a tanév kezdetét megelőző utolsó hét második fele). Már iskolai környezetben történő találkozás.
  • Célja: az óvodapedagógusok a tevékenységek közben bemutatják a gyermekeket, az átadó megbeszélések után a gyakorlatban is megfigyelhetik a tanító nénik leendő tanítványaikat. Lehetőséget biztosít az iskola helyiségeinek a bemutatására, egy új szokásrendszer kialakítására, egymás megismerésére, a leendő tanterem „belakására”.

A program megvalósulása.

2014.augusztus 28-án reggel 9 órára gyülekeztünk, megbeszéltük a szülőkkel, hogy fél 12-ig maradnak a gyerekek és kiosztottuk a kérdőíveket. Az óvó nénik bevezették a gyerekeket az iskola kapuján. Az udvaron közösen dalos játékokat tanultunk, a kohézió kezdete, első közös iskolai élmény. Felavattuk az új játszóteret, amit a gyerekek nagyon élveztek. Az óvó nénik elmentek, mi pedig megismerkedtünk az ebédlővel, a tízóraizás rendjével. Megismertettük a gyerekeket az iskola épületeivel (felső tagozat épülete, tornaterem, kinti tanterem, csengő). Megkerestük a tantermeket, mellékhelyiségeket, elmondtuk ezek helyes használatát. A tantermekben kézműves foglalkozásokkal mesemondással, bábozással töltöttük a maradék rövid időt.

2. napon 8 órára gyülekeztünk. Az óvó nénik ezen a napon már nem vettek részt a programon. Tantermi foglalkozással kezdtük a programot, osztálytabló készítésével, az összetartozás erősítésének szándékával. Tízóraizás az ebédlőben, majd játék az udvaron. Meséléssel, mesebefejezéssel illusztráció készítésével zártuk a napot. A gyerekek távozása után, mi tanítók értékeltük a programot. Egyhangúan megállapítottuk, hogy igen jó hangulatban, eredményesen telt ez a 2 nap is, úgy éreztük a gyerekek ismerősként lépnek a tanév első napján az iskolába.


A kérdőívek értékelése.

68 kérdőívet osztottunk ki a szülőknek melynek leadási határideje szeptember 5. 16 óra. A beérkezett kérdőívek száma 26.

Első kérdés:Értékelje a 2 nap programját! Húzza alá a megfelelő választ!

    1. felesleges volt     2. nem tetszett     3. kevésbé tetszett     4. tetszett     5. nagyon tetszett

13 nagyon tetszett, 12 tetszett, 1 felesleges volt

Második kérdés:Mi az, ami az ön számára leginkább tetszett? (Több válasz is aláhúzható!)

·         A gyerekek fokozatosan történő bevezetése az iskolába.

·         Megismerkedhettek a gyerekek az iskola életének rendjével, a tanteremmel.

·         Ismerkedhettek az egy osztályba kerülő új társak.

·         Óvónők és tanítók együtt foglalkoztak a gyerekekkel.

·         A gyerekek sok élménnyel tértek haza.

·         Volt étkezési lehetőség.

·         Lehetőség volt a tanítókkal személyes beszélgetésre.

Az első pontot 23-an, a másodikat 21-en, a harmadikat 20-an, a negyediket 3-an, az ötödiket11-en, a hatodikat 2-en, a hetediket 7-en jelölték meg.

Harmadik kérdés:Mi nem tetszett önnek? (Ha minden tetszett Önnek és a gyermekének, semmit sem kell aláhúznia!)

·         Már nyáron elkezdődött az iskola.

·         Az étel minősége és mennyisége.

·         Óvónők és tanítók együtt foglalkoztak a gyermekkel.

·         Gyermekem számára sok volt a 2 nap.

·         Gyermekem számára kevés volt a 2 nap.

·         Gyermekem számára unalmas volt ez a 2 nap.

·         Másra gondoltam, amikor meghirdették ezt az ovi suli programot.

Az első pontot 2-en, a harmadik pontot 2-en, az ötödik pontot 2-en, a hetedik pontot 1-en jelölték be.

A nyitott kérdésekre adott válaszok között 3 szülő hiányolta az ebédet. Egy szülő nem tartotta helyesnek, hogy az óvó nénik is részt vettek a programon, szerinte ez megzavarja a gyermeket. Egy szülő javasolta, hogy első napon ő is részt vehessen. Két szülő a jövőben is javasolja a program folytatását. Egy szülő értelmetlennek tartja, szerinte a régi bevált rendszert nem érdemes megváltoztatni.

Összességében megállapíthatjuk, hogy a szülőknek tetszik az átmenetet megkönnyítő program, a jövőben folytatni érdemes. Sajnos nagyon kevés kérdőív érkezett vissza, erre a jövőben nagyobb hangsúly kell helyezni.Az iskolába átlépés könnyed, szorongásmentes legyen. Ezáltal a kisgyermek örömmel, tele kíváncsisággal kezdje meg első osztályos tanulmányait.

Tiszacsege,2014. szeptember 14.

Kategóriák: hírek

Hozzászólások lezárva.