Poroszlói nyár a 7. a tanulóival

• által rendszergazda
  • 2016-06-27
  • Poroszlói nyár a 7. a tanulóival bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

2016. június 20-án, miközben baljós felhők gyülekeztek Csege fölött, kis csapatunk elindult kerékpárjaival Poroszló felé. Hogy ne csak fárasztó, hanem kalandos is legyen utunk, átkeltünk a kompon, és a Tisza túlpartján kerekeztük le a majd 40 kilométert a gáton. Szerencsékre a felhők keletnek haladtak, így megúsztuk az elázást, és fél egyre már a táborunkban voltunk a Nyárfa kemping faházaiban. Elhelyezkedtünk, és siettünk Poroszló legszebb éttermébe, a Kormoránba, hogy visszapótoljuk az elvesztett kalóriákat. A desszertet már a Sarok cukrászda finomságai közül választottuk, és megújult erőnket újabb biciklizésre fordítottuk, de már a szabad strand vízi biciklijeit taposva. Este szalonnasütéssel koronáztuk meg a napot, majd „lefekvés” következett kinek mikor.

Másnap a reggeli után az ökocentrum várt bennünket, ahol nem csak úgy nézelődtünk, hanem feladatokat kellett megoldani, kérdésekre kellett válaszokat keresni.  A hibátlan megoldás jutalma egy fagyi volt, de mindenki annyira ügyesnek bizonyult, hogy egy újabb éttermi ebéd után egytől egyig kiérdemelte, és élvezhette az akkor már nagyon melegben a hideg nyalánkságot. Délután újabb strandolás, majd este slambucfőzés zárta a napot.

Szerda igazi „Tüske várba” illő volt, mert reggel, miután kellő energiát gyűjtöttük a reggelivel, elindultunk többünk életében első vízitúrájára. Béreltünk két nagy kenut, hogy mindenki elférjen, kaptunk evezőket, mentőmellényeket, műanyag hordót a cuccainknak, és jó tanácsokat, hogy mire ügyeljünk, miket nézzünk meg. Az úti cél Tiszafüred volt, ahol fürdést és ebédet terveztünk, de előző nap lezárták a strandot fertőzés és tömeges halpusztulás miatt, ezért maradt az ebéd, amit mire oda értünk, nem is bántunk. Rengeteg élménnyel, információval lettünk gazdagabbak, de elmesélni nem olyan, ezt mindenkinek ki kell próbálni. Fájdalommal, fáradsággal nem törődve siettünk vissza Poroszlóra délután, rekordot (saját) döntve az evezésben, hogy elérjük a magyar-portugál meccset, amit a helyi pizzériában pizzázás közben végigszurkoltunk. Nem is lehetett volna szebben lezárni ezt a tökéletes napot, mint egy nagy közös fagyizással, süteményezéssel.

Csütörtök már a haza kerekezés napja volt, hiszen délután évzárón kellett részt vennünk, ezért a reggeli, az elpakolás után „felpattantunk” kerékpárjainkra, de most Fürednek vettük az irányt. Még egy közös cukrászdázással zártuk a nyaralásunkat, majd a gáton visszabicikliztünk Csegére 35 fokban.

Azért tartom fontosnak ezeket a közös kirándulásokat, mert a gyerekek rengeteg új élménnyel lesznek gazdagabbak, megismernek más szórakozási lehetőségeket, és megtanulják, milyen boldogságot tud nyújtani egy fizikailag nehéz próba megtétele, és aztán a megérdemelt jutalma.