Budapesten jártunk

• által rendszergazda
  • 2017-12-04
  • Budapesten jártunk bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
  1. november 14-én elindult a 7. és 8. évfolyam Budapestre.

Első állomásunk a Sziklakórház Múzeum és Atombunker volt, amely a Budai vár alatti barlangrendszerben található. E barlangrendszert már a középkorban is használták, 1939-től óvóhely, 1944-től kórház. Később itt gyártották a tífusz elleni oltóanyagot, amelyet még külföldre is exportáltak. Az 1956-os forradalom idején szintén kórházként funkcionált, itt látták el a sebesült katonákat és civileket. Rengeteg viaszbábu és eredeti berendezés kelti életre az akkori kórházi körülményeket. Idegenvezető vitt végig bennünket a barlangrendszeren, tőle sok-sok érdekes történetet hallottunk az egy órás túra során. Megtudtuk pl., hogy az 56-os forradalom idején hat kisfiú és egy kislány született a kórházban. Később, már felnőttként ez a kislány felkereste a múzeumot, erről is láthattunk fotókat.1958-1962 között újra átépítették a létesítményt, hogy egy esetleges vegyi- vagy atomtámadás esetén is használható legyen. Megrázó képeket láttunk arról, hogy milyen szörnyű pusztításra képes egy atombomba.

Kirándulásunk második állomása az Országház volt. A Steindl Imre által tervezett neogótikus épület 1885-1904 épült. Az épületben rengeteg szobrot, festményt, gyönyörű színes üvegablakokat, aranyozott díszítéseket, oszlopokat láthattunk. A legszebb a kupolacsarnok volt, ahol megnéztük a magyar koronázási jelvényeket, a jogart, kardot, országalmát és a szent koronát. Itt is idegenvezető vezette végig csapatunkat. Érdekes volt, hogy az idegenvezető szavait mindenki egy mobiltelefonhoz hasonló szerkezeten keresztül hallgathatta, amit már a pénztárnál megkaptunk.

Az Országházi látogatásunk után lesétáltunk a Duna partra és gyönyörködtünk a kilátásban.

Utolsó állomásunk a Hősök tere volt, ahol sok-sok vidám fotót készítettünk.

Kellemesen elfáradva, sok szép emlékkel gazdagodva érkeztünk haza.

Köszönjük tankerületünknek, hogy lehetővé tette számunkra ezt a kirándulást.